I love Matte Lipstik :)

Assalamualaikum

Lipstik sekarang ada mcm2 jenis..depends kepada si pemakai..tapi saya pilih matte lipstik...dulu2 guna lipbalm jaa...Lip Ice tu dulu favret saya...bila pakai terus colour natural pink...
Tapi disebabkan saya jenis yg susah mau tahan lama pakai lipstik so I try pakai Matte...Ini pun since cousin saya bg try pakai...Ingat kan Matte ni keras mcm cat hahaha...bila pakai seriously soft dan ringan...bergantung dgn matte yg di pakai...jgn pakai matte yg sembarangan tau bole effect kulit bibir kita...

Setelah mula jatuh cinta dgn Matte...Saya try laaa tgk2 matte yg terbaik...Buat masa ni saya guna Matte dri Maybelline & Silky Girl..Harga murah2 jaa..boleh dpt di guardian & watsons...
Lipstik NYX pun soft juga tau..tapi bila pg tgk dkt Sephora (KK) dah xda warna plhan..

Kebaikan Matte ni...bila pakai akan terus kering dan xkan bagi kesan..selalunya lipstik akan bg kesan dkt tgn..bila minum air di gelas ada jaa kesan lipstik singgah...hehe...So...try laa Matte yerr...

 Maybelline Velvet Matte

Silky Girl Matte Junkie

 Maybelline Velvet Matte (MAT 12)

Maybelline Velvet Matte (MAT 10)

 Silky Girl Matte Junkie (Vintage)

Silky Girl Matte Junkie (Retro)

Buat masa ni..ni laa favret...xtau pula next time...hahaha...I cannot move on anymore with lipstik...hahaha...Okay then..next entry akan di kongsi cara penjagaan kulit muka ^^

Love,Zira

Comments

Popular posts from this blog

I'm back

Throwback raya

Bila Girls jalan-jalan